Wednesday, January 20, 2010

macam-macam

Hello dearie readers....

Semalam kan I makan nasi ayam penyet kat Wong Solo, kan... Well to tell uols the truth, I memang suka food yang pedas-pedas ni like sambal-sambal ke, cili-cili ke but unfortunately my cute tummy cannot stand chillies and hot & spicy food. My tummy can only accept cheesy stuff je...(Hohoho... perasan la pulak...) So by end of the day perut I dah memulas-mulas. Perut je memulas2 tapi tak rasa nak gi toilet lagi... Masa lepas habis office je nak gi to my car, baru la rasa nak gi toilet...So apa lagi, purging la....

Petang I went to Ikea with hubby...Masa tengah jalan2 shopping2 tu perut I memulas lagi rasa nak purging. My hubby siap marah lagi cakap I makan mengarut2... Itu la pasal, everytime I makan benda pedas2 or bercili2 mesti nak purging. Masa tu we all dah kat lower floor yang jual benda2 kaca, plates semua tu, I pun terpaksa la lari2 naik atas balik nak gi toilet yang sebelah tempat makan tu. Oh, I took quite some time jugak in the toilet, hehe... On the way out, I passed by this one guy with his two sons and heard their conversation:

Smaller boy: Bapak, tadi solat berapa rakaat, aaahh??
Father: (mumbled, mumbled) (Cos I didn't hear what he was saying)
Smaller boy: Hah?? 20 rakaat??? (kah! kah! kah! ada ke semayang 20 rakaat!!)
Bigger boy: Takde la, mana ada 20 rakaat...

Pastu I dah tak dengar dah apa dia cakap pasal I was rushing to catch up with hubby...

Dah habis shopping kat Ikea tu we went to Ikano la jalan2 pulak. Since I was still full sebab heavy lunch we just opted for Kluang Station je la for our light dinner. Kalau makan kat sini I selalu suka makan otak2 & meehoon siam (OH, meehon is one of my favvy!). Tapi since still kenyang lagi I order otak2 je la...Pastu I nampak dia jual telur separuh masak, I pun order la tu jugak..Hihi...

Telur ayam kampong tuuu...Quick booster for great performance! Hahaa!!!



Five pieces of otak-otak


Hubby had this, Karipap
(inti dia cam karipap Ikea, ada telur & kentang. Ayam je takde)


Itu pun kenyang giler...Nasib baik tak makan heavy sangat...pastu kitorang gi solat & shopping2 sikit... Masa nak balik tu I nampak la ada Chinese family ni. Maid dia ada dua orang and each maid was carrying a baby. Kira ada 2 babies la. Maybe twins la kot cos dua2 maid pegang babies. Same size, same hairstyle, rambut cacak2. And ada a little girl about 4-5 years old tengah makan ice cream. At that time we (me & the family) were standing in front of Ace Hardware shop. I was waiting for hubby yg tengah beli something from the shop. Kat depan shop tu ada a few bounce houses, animal rides etc like kids' area la... I heard one the maids tu talking with the little girl, they were talking in Malay of course.

Maid & girl: Bla Bla Bla....
Maid: Itu mainan itu bukan untuk dijual, mehhhh....

Whoaa.... cakap bahasa Indon tapi hujung ayat ada "Mehhh". Cayalah! ye la if u notice when we talk to Chinese, be it in English or Malay, mesti nak slot in word "Mehh" tu kan?? Indon2 ni pun nak Malaysianise kan percakapan diorang jugak, hehe...

Orait...gotta go!

2 comments:

Mis Lady U said...

so far perut ni ok ,,, menu kita sama kan,,

AY said...

tu le x ajak lagi.